تاریخ اجرا یا ثبت‌نام این تور گذشته است اما نگران نباشید! همین سفر در آینده‌ی نزدیک

کردستان-پالنگان تا اورامانات هتل - اتوبوس VIP تخت شو -زریبار تا اورامانات


تاریخ این تور به اتمام رسیده است

جاذبه‌ها

روستای پلکانی پالنگان - دریاچه زریبار - گردنه ژالانه - زیارتگاه پیرشالیار - اورامانات تخت - رودخانه سیروان - روستای سلین و قایق سواری در دریاچه سد داریان - چشمه بل - قرآن تاریخی نگل - بازار سنندج

برنامه سفر

1

شب هنگام به سمت سرزمین پرشکوه کردستان حرکت می کنیم.

2

صبح زود به کرمانشاه میرسیم و در رستوران صبحانه میل میکنیم. سپس با وسیله نقلیه محلی به سمت روستای پالنگان بهشت گمشده ی کردستان حرکت می کنیم. پس از بازدید از بافت پلکانی روستا که آن را به ماسوله ی کردستان معروف کرده و قدم زدن در بازارچه محلی، در کنار رودخانه پیاده روی دلچسبی در جنگل های زاگرس را تجربه خواهیم کرد و پس صرف نهار راهی مریوان می شویم. در تلالو طلایی رنگ غروب آفتاب در کنار دریاچه ی افسانه ای زریبار قدم میزنیم. تماشای پرواز پرندگان مهاجر و امکان قایق سواری (هزینه برعهده ی گردشگر) در این دریاچه سفرمان را جذاب تر خواهد کرد. سپس برای صرف شام و استراحت به محل اقامتمان میرویم.

3

صبحانه را در هتل میل می کنیم و با وسیله ی نقلیه ی محلی به سمت منطقه ی ثبت جهانی اورامانات حرکت می کنیم.از گردنه ی پرپیچ و خم و پر قصه ی ژالانه دیدن خواهیم کرد. همگام با رودخانه ی سیروان به سمت روستای هجیج حرکت کرده با قایق سواری در دریاچه سد داریان تا چشمه ی خروشان بل، هیجان و آرامش توامان را تجربه خواهیم نمود. برای صرف ناهار به روستای سلین میرویم حوالی غروب بازدید از روستای هورامان، روستای تاریخی به قدمت کل تاریخ و زیارتگاه پیرشالیار لذت روزمان را کامل خواهد کرد. شب هنگام برای استراحت به مریوان باز می گردیم.

4

پس از صرف صبحانه از مریوان زیبا خداحافظی می کنیم. در مسیر بازگشتمان به سمت تهران از جنگل های همیشه سبز بلوط گذر خواهیم کرد و از قرآن تاریخی نگل دیدن کرده، در بازار سنندج گشتی کوتاه می زنیم و نهار را در شهر سنندج نوش جان می کنیم. در انتها با کوله باری از خاطرات شیرین به تهران باز می گردیم.

سایر خدمات